tisdag 3 april 2012

Än idag

Vi närmar oss påsk, och påminns om vad Jesus gjorde för oss på korset. Det kan kännas långt borta.. kan detta påverka oss i den tid vi lever i nu?
Jag tänker på Magnus, en härlig kille som jag fick förmånen att lära känna under min tid i team. Vi var ett skolteam som inriktade oss på att vara ett stöd för ungdomar, både kristna ungdomar i kyrkan men också i skolor och på fritidsgårdar. Vi jobbade också en hel del med trasiga människor som hamnat i alkoholmissbruk.
Magnus hade själv levt ett tufft liv. Han hade suttit fast i drogmissbruk i 18 år! Men så fick han kontakt med kyrkan, fick möta Jesus, denne uppståndne Jesus som förvandlade honom och gjorde honom fullständigt hel och fri från sitt missbruk.
Vi hörs fortfarande lite nu och då, och jag blir så glad varje gång för Magnus är ett levande bevis på att Jesu seger är verksam fortfarande. Han är så glad, så tacksam och älskar Jesus så mycket.

 Jag har själv mött denne Jesus. I tonåren hade jag en tuff tid som ledde till ätstörningar. Jag var trasig..inte minst inuti. Men jag fick också lära känna Jesus och Hans sårmärkta händer vidrörde mig!
  Jag fick bli hel igen. Det är inte bara historia min vän, Han är här och Hans död och uppståndelse kan förvandla än i dag!

Önskar dig en glad påsk! kram /Sofie

Inga kommentarer: