tisdag 29 november 2011

Vid köksbordet

Jag har den stora förmånen och möjligheten att få vara hemmafru! Inte så modernt, inte så ekonomiskt fördelaktigt... men om nu inte plånboken blir så välfylld så får jag något annat i lön och det är TID! Tid med Gud, tid med maken, tid med barnen och tid för en kopp kaffe över köksbordet med en god vän.
  Vad jag uppskattar mitt köksbord. Tänk vad många koppar kaffe som har druckits där och tänk vad många stimmiga måltider och fajter med barnen som har utspelats där, men tänk också vad många goda samtal som blivit just vid köksbordet.
  Ibland kan man ju känna "vem är jag, en hemmamamma? Vad kan jag göra för Gud?" Men det fantastiska med Gud är just det, att när jag lägger mitt liv i Hans hand så kan han använda en enkel liten människa med brister och fel. Till och med ett slitet gammalt köksbord kan få vara ett redskap i Gud hand och bli till välsignelse!    kram /Sofie

Inga kommentarer: