måndag 21 november 2011

Vänskap

I lördags var jag samt ett härligt Värnegäng på en "mini-variant" av Gullbranna Festivalen i Klockagårdskyrkan i Malmbäck. Det var go musik, härliga människor och smaskigt fika med riktningen mot Gud! Billion Ocean var bland annat där och spelade, och man måste ju bara erkänna att man är stolt över att säga att Anton kommer från lilla Värne - Helt grymt var det!
Uppskattar dessa ungdomsaktiviteter jättemycket och det behövs verkligen känner jag. Oftast är så mycket lättare att vara kristen under sommarens alla läger och tron blir helt självklart, men när man sen kommer tillbaka till vardagen och hösten/vintern närmar sig då inte alla dessa läger finns och man har inte den där go'a stämningen omkring sig hela tiden - så blir det gärna mycket svårare. Var i varje fall jätteroligt att få träffa flera härliga lägerkompisar igen! De är viktiga personer för mig som betyder mycket för mig och min tro. Man peppar varandra liksom.


Därför känner jag för att dela med mig av några bibelord från ordspråksboken om just vänskap:

"En vän visar alltid kärlek"
Ords 17:17

"Vänskapens sötma ger själen kraft"
Ords 27:9

"En verklig vän är mer tillgiven än en bror"


Ords 18:24


Vänskap är underbart!


/ Lisa

Inga kommentarer: