fredag 4 november 2011

vem är du...?

 
Ikväll ska vi iväg med tjejdelen av tonårsgruppen. 
Vi ska bowla och gå ut och äta.
Kvällen kommer att landa kring samtal 
om självbild och vilka vi är...

På grund av detta ägnade jag morgonen åt 
att studera vad bibeln säger att vi är. 
Och det är inga dåliga sanningar
som tjejerna får lyssna till ikväll.

 

Vi är....
Hans älskade barn (ef 5:1)
Underbart skapade (ps 139:14)
Ett Guds folk (1 petr. 2:9)
Ljus och salt (matt 5:13-14) 
Ett konungsligt prästerskap (1 petr. 2:9)
 
Och nu lever inte längre jag,
utan Kristus lever i mig. 
Och det liv jag nu lever i min kropp, 
det lever jag i tron på Guds Son,
som har älskat mig och utgivit sig för mig. 
(Gal 2:20)

Glöm inte bort att du är värdefull 
och älskad av Jesus!

Trevlig helg,
kram Åsa

Inga kommentarer: