onsdag 9 november 2011

In God We Trust

Det här är första gången jag testar att skriva ett inlägg här och har funderat ut ett lite ämne som ger en liten inblick i hur mitt vardagsliv kan kännas.

När man är tonåring och går gymnasiet, som jag gör, så händer det mycket i livet och det är svårt att riktigt hitta sig själv bland alla olika människor man dagligen umgås med. Man försöker vara tillräcklig, passa in och samtidigt hitta den där personen som är att vara "sig själv". Det är så mycket man vill och det är så mycket val man ska göra hela tiden. Allting blir inte alltid som man har tänkt. Ibland kan det kännas som att hela världen bara sviker en. Det kan handla om att man blir sjuk precis till något viktigt som man så gärna hade velat gå på - Kroppen sviker en. Eller det kan handla om en vän som man tappar kontakten med, ett prov som går dåligt, ett förhållande som tar slut, eller större grejer som att någon som står en nära går bort. Man lägger ner mängder med tid och kraft på någonting som sedan lämnar en och man förstår bara inte meningen med det.
Här om dagen när jag städade mitt rum hittade jag en liten lapp som låg och skräpade, men när jag läste på lappen stod där ett kort och enkelt bibelord som verkligen fick en stor betydelse för mig:

Psaltaren 145:13
"Gud håller sina löften"


Då slog det mig verkligen - Ja, Gud håller alltid sina löften. Han håller alltid det han har lovat. Lita på det, för det är det enda du verkligen kan lita på. Lägg ner ditt liv till honom och han ska aldrig någonsin svika dig. Om så hela världen sviker dig så står fortfarande Gud kvar och talar om hur mycket han älskar dig. Oavsett vad - Lita på Honom.


/ Lisa

Inga kommentarer: