fredag 25 november 2011

tomt i tanken


Jag hade jobbat en lång dag.
Det var mörkt och kallt.
Jag längtade hem,
hem till min fina familj.

När jag kör märker jag plötsligt
hur bilen börjar att uppföra sej lite konstigt.
 Den tappar fart,
och stannar till slut vid vägkanten.
Där står jag i ensamheten,
och minns...
-jag skulle ju ha tankat!

En telefonsamtal och någon kommer
och ger mej nytt bränsle.
Vilke känsla när bilen lätt startar
och jag äntligen kommer framåt,
hem, dit jag längtar.

Att få benisstopp kan kännas lite pinsamt.
Men det är ju mänskligt att glömma,
intalar jag mej.

.
Ibland kan bränslet ta slut även i livet.
Kanske är Du påväg någonstans,
eller har någonstans som du längtar att komma till.
Men kanske räcker inte Ditt bränsle till.
Eller kanske har Du glömt att fylla på.

Hon Jesus finns alltid möjlighet
 att ladda batterierna,
att fylla på tanken.
Han vill vara livgivande för Dig och för mig.


 
På den sista dagen, den största i högtiden,
stod Jesus och ropade:
"Om någon törstar,
så kom till mig och drick! "
joh 7:37



I framtiden vill jag vara mån om att ha
bränsle i båda tankarna...

Ta hand om Dej!

Kram Åsa


Inga kommentarer: