torsdag 15 mars 2012

lite mycket nu...

Hur ofta hör jag inte mej själv, 
eller någon annan säga just de orden;
-det är lite mycket just nu!
Jag blir så trött på att höra det,
 och att säga det.

Jag är en heltidsarbetande småbarnsmamma, 
med brinnande sömnadsintresse,
 trädgårdsintresse och inredningsintresse. 
Med en önskan om att hinna träna, 
hinna umgås med vänner & familj 
samt att hinna engagera mej i min församling.

Dessutom vill jag hinna be och umgås med min Jesus, 
att lyssna in Hans vilja för mitt och min familjs liv,
 att lära känna Honom djupare, att gå Hans vägar...
Det är klart att det kan bli 
lite mycket ibland!

Men vet du... mycket av det där som jag gör är självvalt.
Jag behöver inte arbeta heltid,
 vi skulle överleva även om jag jobbade mindre.
Jag behöver inte sy så mycket, 
man kan ju faktiskt köpa kläder till sina barn.
Jag behöver inte putsa på trädgården & huset,
 vi skulle bo bra ändå.
Även församlingen skulle klara sej fin-fint utan mitt engagemang,
 även om man gärna tror att man är oumbärlig...

Att träna, umgås med vänner och familj 
är viktigt för både kropp och själ. 
Men det viktigaste, 
och det jag borde prioritera mer i mitt liv, 
är tiden med Jesus.

Kanske tycker du också att det är
 lite mycket just nu.
Kanske är det så att du också behöver fundera på 
hur mycket av "måstena" i ditt liv som är självvalda, 
men kanske inte nödvändiga. 
Kanske behöver du också bestämma dej 
för vad som är viktigast att prioritera!

Jag längtar till att det inte
är så mycket just nu...


/Åsa

Inga kommentarer: