onsdag 28 mars 2012

Goda förebilder

Vilka är dina förebilder i livet?

Idag har jag suttit i samtal och fått anledning se tillbaka och reflektera över min uppväxt. Inser att jag varit så(och är) välsignad på många sätt, inte minst i fråga om goda förebilder. Människor att se upp till. Som ger energi, inspiration och riktning i livet.

En av mina största förebilder är min morfar Rune. En underbar människa, jag älskar honom så otroligt mycket. En av hans vackraste sidor är hans närvaro. Som när han berättar en historia. Eller när vi sitter och dricker kaffe vid hans köksbord i Lene, gärna med en mazarin i munnen. På många sätt ser jag Jesus i min morfar. Hans värme, blicken som ser och förmågan fånga nuet. Jag har morfar att tacka för mycket i mitt liv.

Avslutar dagen med att surfa runt på lite olika nyhetssidor - av en händelse stöter jag då på denhär artikeln om en ung kille som jag haft förmånen att möta ett par gånger i livet, en riktig förebild! Läs och låt dig inspirerar av Simons livslängtan;

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=303655

Vi behöver goda förebilder - utmaningen blir också för oss alla att försöka vara just detta för någon annan.

Önskar dig en god natts sömn!/Jonas

Inga kommentarer: