måndag 26 mars 2012

Förhärliga Hans Namn

När jag var i bön häromdagen så rörde Gud vid mitt hjärta så starkt och påminde mig om en sång,
 en sång som har lyft mig.

"Fader jag vill ge till Dig, allting som jag är
Hur Du än vill leda mig, vad än framtiden bär
Varken smärta eller sorg begär jag frihet från
Detta enda är min bön, förhärliga Ditt namn

Förhärliga Ditt Namn, förhärliga
Förhärliga Ditt Namn, förhärliga

Kan ett barn få välja själv, livets omständighet?
Kan en faders kärlek ej, goda gåvor ge?
Låt mitt hjärta sjunga glatt, om Din Faders famn
och vad som än händer mig, förhärliga Ditt Namn

Förhärliga Ditt Namn, föhärliga
Förhärliga Ditt Namn, förhärliga

Vi kan inte alltid tacka Gud för alla livets omständigheter men i alla omständigheter.
Vi kan tacka Honom för att Han alltid är nära och att Han älskar oss så mycket att Han offrat allt. Dag efter dag vill Han bära Dig och mig och i allt kan vi få leva liv som föhärligar Hans Namn.

kram/Sofie

Inga kommentarer: