fredag 9 mars 2012

att växa...


Ikväll ska jag på tonår. 
Vi ska planera nästa söndags gudstjänst, 
som tonåringarna är ansvariga.

Ett bibelord kom till mig
när jag förberedde kvällen:

Låt ingen se ner på dig 
för att du är ung,
 utan var en förebild 
för de troende
 i allt du säger och gör, 
i kärlek, tro och renhet.
 1 tim. 4:12


Jag minns första gången som jag 
skulle säga något om min tro offentligt.
 Jag var sådär 12-13 år,
 och det var i bussen på väg 
till backen, på ett skidläger. 
Jag var så nervös... 
och jag vet inte vad jag läste,
 vad jag sa, eller vad jag bad. 
Jag vet bara att efteråt kändes det så bra.

 Och min pastor kom och gav mej
 en kram och sa att det var bra gjort.
 Jag tror jag växte flera centimeter!

Jag var faktiskt yngst på den där resan,
 ändå fick jag förtroendet att vara en av dom 
som hade morgonandakt den veckan. 
Och jag växte av att göra det...

Ikväll ska det bli spännande
 att se vad våra ungdomar 
vill dela med sig av nästa söndag,
 jag hoppas att de växer med uppgiften!

/Åsa

Inga kommentarer: