torsdag 2 februari 2012

3F - mer än bara chips...

Hemma i Jönköping igen, helt upprymd efter en fantastisk dag i Värne med så många härliga möten med underbara människor! Jag är välsignad som får jobba med det jag gör; Inte minst 3F(Film, Fika, Förbön) som är vår bönegrupp för ungdomar i församlingen - tänk ikväll var vi nästan 20 ungdomar samlade för att ha gemenskap och möta Gud, mäktigt!






Filmen vi såg på handlade om fördomar, svårigheten med att vara sig själv i nya sammanhang, försök att "passa in" och osäkerheten som uppstår när man helt plötsligt börjar inse att ens "vänner" kanske egentligen inte är ens riktiga vänner...

Nu ska jag sova - måste jobba med uppsatsen under morgondagen. OM jag kan somna vill säga...svärmor snarkar bra högt i rummet intill;) Men jag älskar henne iallafall!

Bless!/ Jonas

Inga kommentarer: