tisdag 31 januari 2012

Bön som förändrar


Sitter och tänker tillbaka på veckan som har gått.. Vilken fantastisk vecka!! Är så glad, tacksam och stolt över att få vara med i en församling som genomför en 24/7-bönevecka, alltså bön dygnet runt i en vecka!

Det är så härligt att få kliva in i bönerummet, byta av någon, be en stund tillsammans innan den andre går och att sedan få en stund, bara jag och Jesus. Det är alltid lika oförutsägbart hur den där timmen blir. Vissa gånger kanske man sjunger med till en lovsångsskiva och bara tackar, andra tillfällen kanske man ber för samhället och välsignelse över människorna där, för församlingen, ibland för sin familj, sig själv och framtiden... Vissa gånger sitter jag bara stilla och besinnar att Han är Gud!

I söndags på gudstjänsten fick vi också höra ett inledningsord om bön. Det jag fastnade för var det, att bön förändrar, och den förändrar den som ber.

Det är så det känns nu när jag tänker efter, denna vanliga tisdag när allt är som vanligt igen, eller?
Kanske att allt är som vanligt utåt sett, men i mitt inre känner jag en ny ton, en ny sång, och en ny förväntan på vad Gud har för dig och för mig framöver! En enkel bön från hjärtat förändrar.

Kram/Sofie

Inga kommentarer: