fredag 27 januari 2012

Livet är inte hur du har det, utan hur du tar det

Jag har haft en rätt jobbig period i mitt liv under de senaste veckorna. Mycket har förändrats och jag har mått lite sämre.
Men jag har känt en sådan närhet och ett sådant beskydd av Gud som har varit starkare än någonsin. Varje dag har han hjälpt mig upp ur sängen och sett till att jag fått den tröst jag behövt. Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är för det!

Här om dagen när jag kom hem från skolan satte jag mig ner för att göra lite läxor. Jag satte på lite bakgrundsmusik ifrån Spotify samtidigt. Jag brukar mest bara lyssna på de senaste låtarna jag lagt in på min lista, men för en gångs skull satte jag listan på "slumpmässig". Vilket innebär att låtarna blandas i en slumpmässig ordning. Plötsligt startar en låt som jag aldrig hade hört tidigare. Jag visste inte ens att jag hade den låten på listan - Men den låten gjorde verkligen hela min dag!

Låten heter "Beautiful flower" och här finns en länk till den:
http://www.youtube.com/watch?v=a0O771vmpYQ

Det var verkligen precis de orden jag behövde höra, TACK JESUS!
/ Lisa

Inga kommentarer: