torsdag 26 januari 2012

En stund i natten...

Klockan 01.45 ringer min telefon ute hos Holger i Mellby - väckarklockan alltså... och nej, inga kor denna gång som ska mjölkas eller älgar som ska skjutas. Jag sätter mig yrvaken upp i den mörka vinternatten, tanken slår mig; "Har jag försovit mig till sommarjobbet på Dementboendet i Jönköping?!"... snart börjar hjärnan funka, minnet kommer tillbaka och lugnet infinner sig... skönt, jag har inte försovit mig! Drar på mig kläder och ullsockar samtidigt som jag smyger ut genom huset, startar bilen och kör ett par minuter. Sen är jag framme! Vid kyrkan... en lampa lyser välkomnande i fönstret och snart hör jag musik från ett litet rum längst in i kyrkan... sång, skön sång som bjuder mig in i gemenskap Jesus.

Så får jag, efter att ha bytt av Kenneth, stanna till i bönerummet för en timmes bön i en atmosfär som man nästan kan ta på... det blir en välsignad timme, bara en liten stund i natten - men en stund som jag önskar att DU också skulle få uppleva, kanske rent av inatt? Jesus vill ha relation med dig och mig!
/Jonas

Inga kommentarer: