fredag 15 juni 2012

tid att renovera...



Även om vi sa farväl förra söndagen
i en känslofull & minnesvärd Gudstjänst
fortsätter jag att blogga här över sommaren,
tills vi drar vidare...

Idag har jag & min man köpt ett nytt hus.
En liten pärla, rätt oslipad.
I originalskick från 1951, helt enkelt.

Dags att ta fram hammare, kofot, penslar, tapeter & färg
för här måste renoveras!



Funderade lite kring det här 
med renovering angående våra liv.
Var och en av oss som tror på Jesus
 är ju tempel åt den Helige Ande.
Frågan är hur våra tempel egentligen ser ut?
Kanske är det i originalskick,
kanske har det inte gjorts några förbättringar på länge,
eller kanske renoveras det sakta men säkert?

 Därför, mina älskade, liksom ni alltid har varit lydiga, 
så arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, 
inte bara som när jag var hos er,
 utan ännu mycket mer nu när jag inte är hos er. 
Ty Gud är den som verkar i er, 
både vilja och gärning,
 för att hans goda vilja skall ske. 
                                                                                     Fil. 2:12-14 

 
Jag tror inte att Guds tanke är 
 att vi ska vara i originalskick
Däremot talar bibeln om
 att vi ska arbeta på vår frälsning,
arbeta på våra liv, 
arbeta på våra tempel.
Varför?
Jo, för att Hans goda vilja ska ske!

Ett skäl gott nog att försöka iallafall!

Kram Åsa


Inga kommentarer: