måndag 25 juni 2012

Medvind

Snart är det UV-läger!! Jag tog mig friheten att kika lite i ett häfte som UV-ledarna 
har fått som hjälp för sina andakter.

Jag citerar:"Vi kristna är kallade att förhärliga Jesus genom våra liv! 
Kallade att bli lika Honom. Tro, tjäna älska, leva sant och rätt som Honom. 
Jesus erbjuder oss helt enkelt att gå ett steg till  i hela vårt kristna liv!
Men i det erbjudandet lämnas vi inte ensamma!
När vår egen förmåga att tro, älska, tjäna och leva sant och rätt, inte räcker till längre, då tar den helige ande vid! Vågar vi det, ja det är då det fantastiska händer! Jesus ger medvind till ett steg till!! 
Tänk vilken fantastisk möjlighet. Vilken resa vi kan göra! Vilket liv vi kan få!
Han ger medvind att våga!"

Du kanske känner dig modfälld eller att du inte räcker till, kanske tänker tankar som:"vem är jag? Vad kan jag göra?" När du lägger ditt liv i Guds händer så vill Han välsigna dig och med sin helige Andes medvind ge dig kraft att gå ett steg till och vara till välsignelse för andra!

Denna vecka ber vi särskilt för alla UVar och ledare som är på läger, att de ska få uppleva Medvind!

Kram /Sofie

Inga kommentarer: