fredag 22 juni 2012

att vila är att ta ansvar...


För någon vecka sedan predikade 
vår pastor Jonas över just de här orden.
Det kändes som att mycket
 av det han sa var helt och hållet till mig.

Jag är verkligen dålig på att vila.
Jag har många järn i elden, tar gärna på mig nya uppdrag, 
och tycker oftast att saker blir bäst om jag gör det själv. 
Tycker nog att jag är en ansvarstagande person.

Men det är precis det som de här orden går emot.
När jag stressar, och jobbar och gör massor av saker
 så tar jag inte ansvar. Inte egentligen.
Jag, min familj och andra runt omkring mig 
mår bättre av att jag tar det lugnt, att jag vilar...

I sommar ska jag jobba på detta, 
så gott det nu går när man renoverar hus...!

Vill du lyssna på predikan så hittar du den HÄR!

Kram Åsa

Inga kommentarer: