måndag 11 juni 2012

Guds trofasthet

I helgen var jag och familjen i stalpets sommarkyrka utanför Aneby och medverkade med sång och vittnesbörd. Temat för kvällen var Guds trofasthet.
 Jag tycker det är fantastiskt att få dela det budskapet med människor. Vi lever ju i en orolig tid, då mycket i samhället och i världen förändras.
 Även våra personliga liv består av en hel del förändringar, vi går igenom olika faser och processer, både glädje och sorg. För egen del kan jag och familjen se tillbaka på ett år som har varit tufft och jobbigt och tagit på våra krafter.. 
Som församling står vi också i förändring. I helgen sände vi ut vårt pastorspar till en ny plats. Ett avsked som känns jobbigt så klart, samtidigt som vi ser fram emot det som väntar.
 Mitt i allt detta finns en Gud som är trofast! En Gud som inte förändras, en Gud som älskar oss gränslöst!
 Vi kunde i lördags kväll från djupet av våra hjärtan sjunga om hur tacksamma vi är för detta! Han förändras inte, Han sviker aldrig, Han är en klippa som alltid står fast!

"Om än bergen viker bort och höjderna vacklar,
  så skall min nåd inte vika från dig och mitt
  fridsförbund inte vackla, säger Herren din förbarmare."  

 Jes.54:10-11


Och du, har du inte varit vid stalpet och de fantastiska
vattenfallen, så ta en utflykt dit i sommar!
kram /Sofie

Inga kommentarer: