tisdag 19 juni 2012

Rabarbermuffins med vit choklad

För ett tag sen skrev jag om att jag var med min son på sjukhus några dagar. Det är ju lite drygt och sjukhusmiljön är inte den roligaste.. så man längtar hem..
Jag har en fantastisk vän som har en förmåga att bry sig om och uppmuntra när man behöver det.
När jag satt där på sjukhuset, fick jag ett sms från henne. Det var en bild på nybakade muffins och så stod det så här:
"Skickar över lite rabarbermuffins med vit choklad. Kanske kan det pigga upp lite.. De ligger nu i frysen och väntar på dig! kram"
Man blir så varm i hjärtat av sådana fina vänner. Så enkelt och så kärleksfullt.
Nu har jag  smakat dem också, och de var fantastiskt goda!
Det finns så många sätt att uppmuntra varandra på. En kram, en kaka, en blomma, ett vänligt ord med mera, med mera.
Låt oss göra det!

"Älska varandra uppriktigt.
 Avsky det onda, håll fast vid det goda.
Var innerligt tillgivna varandra i broderlig kärlek.
Överträffa varandra i ömsesidig hedersbevisning."
Rom. 12:9-10

kram /Sofie

Inga kommentarer: