tisdag 22 maj 2012

Trygg och tacksam

Förra veckan låg jag med min son på sjukhus i sex dagar. Han skulle operera sin fot. Även fast det här inte var något allvarligt så är det ändå jobbigt att se sitt barn vara orolig och rädd. Jobbigt att vara med när de söver  och sen behöva gå därifrån och lämna sin dyrbara skatt på operationsbordet. Jobbigt att se honom ha så ont
och vara så ledsen... Men vi kände, både han och jag att vi var i Guds händer.Tänker på en sång som barnen sjunger ibland: "Jag har en ängel som följer mig. Jag är trygg både dag och natt. En ängel går vid min sida, och jag är trygg både dag och natt." Det var verkligen så det kändes.

 Efter att sen ha sett det där sjukhusrummet några dagar så längtar man hem alldeles förskräckligt mycket. Man längtar till det där som man annars tar så förgivet. Den där grå vardagen som ibland kan kännas lite trist, blir något som man vill hem till, och det fort!
Det kan vara ganska nyttigt ibland att bli påmind om hur mycket man faktiskt älskar det där vanliga enkla som man har runtomkring sig.

Så jag skickar med två saker till dig idag:
1. Om du går igenom något tufft - vet att Herren bär dig och att det finns änglar runt dig.

2.  Se dig omkring lite extra idag - det finns så mycket att vara tacksam för!

Kram/Sofie

Inga kommentarer: