tisdag 8 maj 2012

Ett kärleksbrev från Gud

Jag älskar dig. Jag utgjöt mitt blod för att göra dig ren.
Tro att det är sant.

Du är underbar i mina ögon, och Jag har skapat dig
just sådan som du är.
Kritisera inte dig själv eller bli nere för att du inte är
perfekt i dina egna ögon, det leder bara till missmod.

Jag vill att du förtröstar på Mig en dag i sänder.
Lev i Min kraft, i Min kärlek och var fri, var dig själv.
Låt inte andra människor bestämma över dig, Jag vill leda dig,
om du bara låter Mig få göra det.

Var medveten om min närvaro i allting.
Jag ger dig tålamod, glädje och frid.

Se på Mig. Jag har svar. Jag är din Herde och
Jag ska leda dig.
Följ Mig bara, glöm aldrig detta.

Lyssna och Jag ska tala om för dig Min vilja.

Jag älskar dig, Jag älskar dig. Låt det strömma
från dig och låt det rinna över till alla du rör vid.

Var inte orolig för dig själv, Jag ansvarar för dig.
Jag ska förändra dig så att alla märker det, helst du.
Du måste älska dig själv och älska andra, helt enkelt
för att Jag älskar dig!

Se inte på dig själv, se bara på Mig.
Jag leder, Jag förändrar, Jag handlar, men
inte när du försöker.
Jag vill inte gå emot din vilja och dina ansträngningar
men du är Min.

Låt Mig få den glädjen att göra dig lik Kristus.
Låt Mig ge dig glädje, frid och godhet.
Ingen annan kan göra det, förstår du inte det.

Du är inte längre din egen, du har blivit köpt med blod
och nu tillhör du Mig.
Det är faktiskt inte din sak vad jag gör med dig.
Det enda du har att göra är att 
se på Mig och endast Mig.
Aldrig på dig själv eller på andra.

Jag älskar dig. Kämpa inte, utan vila i Min kärlek.
Jag vet vad som är bäst och Jag ska göra det i dig.

Åh, vad jag längtar efter att, utan hinder, få älska dig.
Sluta upp med att försöka vara, och låt Mig få göra
dig till den Jag vill.

Min vilja är perfekt, Min kärlek är tillräcklig.
Jag ska förse dig med allt du behöver.
Se på Mig, Jag älskar dig.

/Din Far i himlen

Ha en bra vecka och kom ihåg hur dyrbar du är! kram /Sofie

Inga kommentarer: