onsdag 2 maj 2012

Livets väg

Har funderat lite över livet de senaste dagarna..

Tänk vad många olika faser, processer, skiften och skeenden ett liv innehåller!
Från att vara barn till att bli tonåring, från grundskola till att välja gymnasium, från att vara singel till att träffa någon att dela livet med, från att vara två till att bli förälder, från jobb till pension och så vidare..

 Livet innehåller en hel del vägskäl och under en livstid är det många viktiga beslut som ska fattas.
Befinner mig för egen del i ett vägskäl. Det kan vara svårt att veta vilken väg man ska gå.
När jag häromdagen satt och funderade över detta, kom min yngsta dotter och sa: "mamma får jag sjunga en sång för dig?" och så sjöng hon:

"Jag ger mitt hjärta, jag ger mig själv till Dig.
Jag vet Du ser på mig och lyssnar när jag ber.
Du är min herde Du leder mig, visar mig vart jag ska gå.
Vad jag än möter fruktar jag ej, trygg i Din kärlek och nåd"

Det är så gott att få lägga sitt liv och sina beslut i Guds händer. Han som är Herden som vill leda oss på den rätta vägen och som är densamme i alla livets skiften!

kram/Sofie

Inga kommentarer: