måndag 19 december 2011

När musiken ebbat ut..

Så var helgen och julkonserterna över. Idag är man trött men också tacksam.
-Tacksam för att det kom så många och lyssnade, så många som fick lyssna till världens bästa budskap!
-Tacksam för församlingen, så många som hjälpt till!
-Tacksam till min Jesus för att Han är anledningen!
Det blir en helg med mycket människor, mycket sång och musik, strålkastare, levande ljus med mera...
Så idag är jag ensam hemma, det är tyst och stilla. Jag sätter mig ner i fåtöljen med en kopp kaffe, samtalar med Jesus, bara Han och jag. Så hör jag en stilla viskning i mitt inre från Sefanja 3:17:
"Herren din Gud bor i Dig, en hjälte som frälsar. Han gläder sig över dig med lust, Han tiger stilla i Sin kärlek."
I ensamheten, med kaffekoppen och min underbare Jesus som viskar i mitt innersta hur älskad jag är, det är nog det bästa ändå.

God Jul alla, och jag vet att Han vill viska till dig också! kram/Sofie

Inga kommentarer: