tisdag 27 december 2011

Änglar utan vingar

En ängel utan vingar, har du mött någon sådan? Eller kanske kan man kalla dem vardagshjältar. Du vet de där som kanske inte alltid syns eller hörs så mycket men de gör det där lilla extra och förgyller ens vardag så att den blir ljusare och lättare.

  Jag har träffat flera! De hjältar som jag har mött har ringt eller skickat ett uppmuntrande sms precis när jag som mest behövde det. En kram eller en blick fylld av omsorg precis när jag längtade efter att bli sedd. En kopp kaffe och en pratstund när man behövde nån att prata med. Ja, listan kan göras lång, men kanske är det just det som utmärker dem: att de ser, de bryr sig, de är så fyllda av omtanke och kärlek, de är så osjälviska och sist men inte minst: de kommer i rätt tid!

Kanske är det så Paulus menar att vi ska vara när han skriver om att vara Kristusbrev i 2 Kor. 3:3.
     Jag är så tacksam för dessa människor som finns i mitt liv, och jag önskar att själv vara sådan. Jag vill leva nära Jesus, präglas och formas av Honom. Han är min främste vardagshjälte!

"Herren din Gud bor i dig, en hjälte som frälsar."  Sef.3:17                    Kram /Sofie

Inga kommentarer: