lördag 31 december 2011

årets sista dag


 När gräset torkar, vissnar och dör
Ditt ord består, Ditt ord består.
När mänskor krigar, sig själva förgör
Ditt ord består, Ditt ord består.

Från dag till dag, ja från år till år
vad som än händer Ditt ord består.
Gräset dör bort och blomstret förvissnar
från dag till dag, Gud Ditt ord dock består.

                                                                                                  Carola

Årets sista dag,
och jag funderar över olika saker 
som jag har varit med om
under året som har gått.
Fina dagar, jobbiga dagar.
Härliga minnen, bönesvar...

Jag lägger detta året bakom mej, 
och blickar istället framåt.
Undrar vad det kommer att bära med sej?
Det kan jag inte veta...

Ett är dock säkert.
Vad som än händer
vill jag vandra det här året
tillsammans med Gud.
Tro på Hans löften,
vara trygg i Hans omsorg,
veta att Hans ord består...!


Önskar er alla ett 
Välsignat Nytt År!


/Åsa


Inga kommentarer: