fredag 21 oktober 2011

Tackbön för alla oputsade


Jag är tacksam...
för tonåringen som inte diskar utan tittar på tv för det betyder att han är hemma och inte drar runt på gatorna... 
för skatten jag betalar för det betyder att jag har ett jobb... 
för kläderna som blivit för trånga för det betyder att jag får tillräckligt att äta... 
för fönstren som behöver putsas, gräsmattan som måste klippas, och avloppet som måste fixas för det betyder att jag har ett hem...
för alla klagomål på regeringen för det betyder att vi har yttrandefrihet... 
för den enorma oljeräkningen för det betyder att jag kan hålla mig varm... 
för kvinnan bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder att jag kan höra...
för tvätthögen som ska strykas för det betyder att jag har kläder... 
för väckarklockan som väcker mig på morgonen för det betyder att jag lever... 
för alldeles för mycket e-post för det betyder att jag har vänner som vill ha kontakt med mig.

Ur Relay,
Operation Missions internationella tidning 
för tidigare medarbetare






Önskar Dej en välsignad helg!
Kram Åsa

Inga kommentarer: