fredag 28 oktober 2011

Gud är med


Jag har haft en tuff vecka. 
Två av mina tre kollegor är sjukskrivna, 
och själv har jag kännt mej allt annat
än frisk veckan som har gått, 
men har ändå varit tvungen att gå till jobbet.

Har det varit jobbigt? Absolut.
Har jag tyckt synd om mej själv? Ingen tvekan.
Oroar jag mej inför nästa vecka? Definitivt.

 
Därför blev jag så glad när jag fick ett mejl idag.
Det medskickade bibelordet passade så bra till just mej:

Gör er inga bekymmer för något 
utan låt Gud i allt få veta era önskningar
genom åkallan och bön med tacksägelse.
 Fil 4:6-7

Jag lägger den här helgen, och nästa vecka i Guds händer. 
Även min och mina kollegors hälsa.
Min familj och mina vänner
Den här bygden, och alla som bor här.
Även dej som tittar in och läser detta.

Med önskan om en välsignad helg!
Kram Åsa


Inga kommentarer: